Svátek má Květoslava
Všestranně podporujeme nestátní neziskové organizace z Olomouckého kraje a pomáháme jim. Vytváříme trvalý prostor pro komunikaci a spolupráci neziskovek mezi sebou i vůči jiným sektorům společnosti.

ZDRAVOTNĚ HANDICAPOVANÝM A SENIORŮM POMÁHÁ V OLOMOUCI JIŽ 20 LET IPORADNA

IMG 20180622 113126Telefonická pomoc v krizi, bezplatné internetové i osobní poradenství, podpora při zvládání běžného života a volnočasové aktivity. Tak by se dala v  krátkosti shrnout činnost organizace iPoradna, která v Olomouci funguje už 20 let. Zaměřuje se zejména na pomoc zdravotně handicapovaným, seniorům a pečujícím, ale obrátit se na organizaci s žádostí o radu či pomoc může kdokoliv. Nejčastějšími témata, která tým odborníků s lidmi řeší, jsou sociálně – právní, dluhové a finanční obtíže, vztahové záležitosti či zdravotní a psychické obtíže. Pokud potřebuje člověk radu nebo pomoc, může využít celou řadu cest, od osobního setkání s odborným poradcem, přes telefonát na linku důvěry, až po mailový dotaz nebo chat s odborníkem. Organizace také nabízí širokou nabídku volnočasových aktivit a podporu.

„E-linka, tedy naše chatová poradna, funguje v online prostoru už od roku 2001,“ říká ředitelka iPoradny Jana Paloušková, „a naším cílem je v současné době razantně zvýšit povědomí o této službě. Chceme ji, mimo jiné, nabídnout i dalším organizacím, které poskytují sociální služby, jako prostředek k oslovení a přiblížení se lidem, kteří pomoc potřebují. Trend dnešní doby je jasný, realizovat co nejvíce věcí pomocí moderních technologií. A služby pomoci lidem by neměly být výjimkou.“

RKzYPro všechny, kteří si občas nevědí rady…

Aby pracovníci iPoradny mohli pokrýt co nejširší spektrum dotazů, spolupracují s desítkami odborníků a institucí. Pokud tedy položený dotaz nebo téma spadá mimo odbornost interních pracovníků, okamžitě s žádostí o pomoc osloví externí odborníky. Nově si iPoradna dala předsevzetí na každý dotaz odpovědět do dvou dnů.

„Internetové poradenství jsme znali v jedné podobě takřka celých 20 let a už nutně potřebovalo změnu. Kompletně jsme tedy přestavěli webové stránky a přicházíme se zcela novým a poutavým obsahem. Abychom ještě více vyšli vstříc době sociálních sítí a rychlosti komunikace, maximalizovali jsme uživatelský komfort a jednoduchost zadávání dotazu. Navíc byla doba odpovědi zkrácena na dva dny. Tato služba, stejně jako všechny ostatní, je zdarma,“ upřesňuje Štefan Berec, vedoucí Emailové poradny.

Vyhledávanou formou pomoci je také konzultace s tzv. peerem, to znamená s člověkem, který vychází z vlastní zkušenosti s tématem nebo problémem. Jedním z nich je v iPoradně Luboš Krčmárik, který si sám prošel obtížemi, spojenými s duševním onemocněním. Dnes tak může velmi efektivně pomáhat lidem, kteří se potýkají s duševními nesnázemi, aby zvládali výzvy každodenního života.

„V příštím roce chceme zřídit v iPoradně denní místnost pro setkávání klientů. Vytvoříme přístav pro lidi, kteří se jen potřebují občas zastavit bez potřeby akutně řešit nějakou zakázku. Budou mít také bezprostřední příležitost, pokud budou mít zájem, oslovit naše sociální pracovníky, psycholožku či peera se svými tématy.“ dodává Jana Paloušková, ředitelka organizace.

iPoradna poskytuje své služby zcela bezplatně, a to díky podpoře Ministerstva práce a sociálních věcí, Úřadu práce ČR, Olomouckého kraje a města Olomouce.